میقاتی: جنایت ترور هنیه خطری برای کل منطقه است-راهبرد معاصر

میقاتی: جنایت ترور هنیه خطری برای کل منطقه است

نخست وزیر دولت موقت لبنان با محکوم کردن جنایت تروریستی رژیم اشغالگر در بیروت و همچنین جنایت ترور اسماعیل هنیه، تاکید کرد که جامعه بین‌المللی باید مسئولیت خود را برای توقف جنایات وحشیانه اسرائیل بر عهده بگیرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 31
کد خبر: ۲۵۲۶۲۹

به گزارش راهبرد معاصر، «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در واکنش به جنایت تروریستی که روز گذشته رژیم صهیونیستی در بیروت انجام داد و منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها شهروند لبنانی شد، ضمن محکوم کردن این جنایت شنیع گفت: ماشین کشتار اسرائیل به هدف قرار دادن مناطق جنوبی لبنان و بقاع اکتفا نکرده و تجاوزات خود را به عمق بیروت و در چند متری یکی از بزرگترین بیمارستان‌های لبنان رسانده است.

 

میقاتی افزود: این اقدام جنایتکارانه‌ای که عصر روز گذشته رخ داد، حلقه‌ای از سلسله عملیات‌های متجاوزانه اسرائیل علیه غیرنظامیان است که نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق بشری محسوب می‌شود. ما نسبت به بدتر شدن وضعیت هشدار می‌دهیم و بعد از این تجاوز، وضعیت از حالت درگیری به مرحله خطر نامحدود منتقل شده است.

 

وی تصریح کرد: جامعه بین‌المللی باید مسئولیت‌های خود را در قبال تجاوزات اسرائیل بر عهده گرفته و با همه قدرت، این رژیم را تحت فشار قرار داده و آن را مجبور به توقف تجاوزات و تهدیدات و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی کند.

 

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان اظهار داشت: ما بر حق کامل خود برای انجام همه اقداماتی که به جلوگیری از تجاوزات دشمن اسرائیلی کمک می‌کند، تاکید داریم.

 

میقاتی تصریح کرد: اینجا بیروت بمباران می‌شود و عدالت انسانی ترور می‌شود و در آنجا، جنوب لبنان همچنان تحت بمباران، آتش، کشتار و آوارگی قرار دارد. این اتفاقات در مقابل چشم جهانیان رخ می‌دهد و انگار همه جنایت‌هایی که اتفاق می‌افتد، فقط یک تصادف است.

 

این مقام لبنانی تاکید کرد: ما هشدار می‌دهیم که اگر دشمن به بی‌عقلی و جنون جنایتکارانه خود ادامه دهد، اوضاع بدتر خواهد شد و اگر کشورهای مربوطه و کل جامعه جهانی برای مهار این جنون اسرائیل عجله نکنند وضعیت بدتر می‌شود.

 

به گزارش تسنیم، در ساعت 7:35 عصر دیروز سه شنبه پهپادهای رژیم صهیونیستی ساختمانی را در نزدیکی بیمارستان بهمن در محله حاره حریک در ضاحیه بیروت هدف قرار دادند. ساختمان مزبور در جریان این تجاوز صهیونیست‌ها به طور کامل تخریب شد. صهیونیست‌ها در این حمله مدعی ترور حاج محسن (فؤاد شکر) از معاونان نظامی حزب‌الله شدند که مقاومت تا این لحظه این خبر را تایید نکرده است.

 

حزب‌الله صبح امروز در اولین بیانیه خود به این منظور اعلام کرد: همان‌طور که مشخص است، دشمن صهیونیستی دیروز سه‌شنبه 30 جولای 2024 به ضاحیه جنوبی بیروت حمله کرد و یک ساختمان مسکونی را در یکی از محله‌ها هدف قرار داد. در پی این تجاوز تعدادی از شهروندان به شهادت رسیدند و عده‌ای دیگر زخمی شدند و همچنین ویرانی گسترده‌ای در چند طبقه از ساختمان ایجاد شد.

 

حزب‌الله افزود: برادرمان سید فؤاد شکر (حاج محسن) فرمانده جهادی بزرگ در زمان حادثه در این ساختمان حضور داشت. تیم‌های دفاع مدنی از لحظه ابتدایی در حال انجام عملیات آواربرداری هستند اما این عملیات به‌دلیل وضعیت طبقات ویران‌شده به‌کندی انجام می‌شود. ما همچنان منتظر نتیجه‌ای هستیم که دست‌اندرکاران این عملیات (آواربرداری) درباره سرنوشت این فرمانده بزرگ و عزیز و دیگر شهروندان حاضر در این ساختمان به دست خواهند آورد تا طبق آن تصمیم‌گیری شود.

 

ترور هنیه خطری برای کل منطقه است

نجیب میقاتی همچنین ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین را به شدت محکوم و تاکید کرد: این اقدام تروریستی خطری جدی برای کل منطقه بوده و دامنه نگرانی جهانی را افزایش می‌دهد.

 

میقاتی تصریح کرد: ما از همه جهان که شاهد جنایات اسرائیل هستند می‌خواهیم که این رژیم را مجبور به توقف جنایات آن کنند. ما همچنین خواستار اجرای فوری قطعنامه 1701 به شکل کامل هستیم و از جامعه بین المللی و میانجی‌ها می‌خواهیم که حقیقت را بگویند و باطل را محکوم کنند و در راستای امنیت و ثبات گام بردارند. ما در تماس دائمی با دوستان لبنان و کشورهای برادر خواهیم بود تا از تشدید اوضاع جلوگیری کنیم؛ چرا که تشدید تنش‌ها عواقب بزرگی خواهد داشت.

 

نخست وزیر دولت موقت لبنان اظهار داشت: بمباران بیروت به معنای بمباران همه تلاش‌ها برای رسیدن به آتش بس است و ما به تلاش خود برای نجات کشورمان و محافظت از جامعه خود در برابر هر خطری ادامه خواهیم داد.

 

نجیب میقاتی گفت: لبنان به دنبال جنگ نیست؛ بلکه می‌خواهد از کرامت فرزندان و حاکمیت سرزمین خود محافظت کند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده